*

James Hirvisaari - Suomi on suomalaisten maa Kansanedustaja. Suora ja lahjomaton.

Helena Eronen: Ratkaisu poliisin ulkomaalaisratsioihin

Avustajani Helena Eronen kirjoitti tänään Uuden Suomen blogiinsa pakinan, joka aiheutti älämölön lehdistössä. Uusi Suomi huumorintajuttomassa surkeudessaan on blogin poistanut, mutta onneksi ehdin oivallisesti piikittelevän tekstin lukea ennen poistoa. Satiiria ei tahallisesti ymmärretty, vaan "nerokkaat" toimittajat väittivät uutisoinnissaan, että Helena on ihan oikeasti ehdottamassa hihamerkkejä ulkomaalaisille ja miksei suomalaisillekin heidän tunnistamisekseen. Samaan tapaan uutisoitiin väärin viime kesänä siitä, että Jussi Halla-aho muka ehdottaa ihan oikeasti tankkeja Kreikan kaduille.


Hyvä asia: tällaisten tapausten kautta lehdistön mädännäisyys tulee yhä selvemmäksi kaikille. 

Huono asia: media yrittää hukuttaa puolueen työtä tyhjänpäiväisiin kohuihin.

 

Voitte arvioida itse


Olen tänään julkaissut kyseisen tekstin omassa blogissani.

Kuten jokainen normaaliälyllä varustettu ihmisyksilö ymmärtää, Helenan teksti on täyttä pakinaa ja satiiria, jossa hyväntahtoisesti ja hauskasti ruoditaan yhteiskunnassa vallitsevaa hysteeristä ilmapiiriä. Mutta toimittajantollot ainakin Turun Sanomissa, Iltalehdessä, Iltasanomissa ja Etelä-Suomen Sanomissa uutisoivat satiirin totena ja osoittavat sisäisen mädännäisyytensä. Se on tietenkin täysin tahallista toimintaa, sillä kukaan ei voi oikeasti olla niin pässi, että ei ymmärtäisi tekstin oikeaa luonnetta.

 

Toistan sen jälleen


Perussuomalaisten ja kansalaisten välissä on ylimielinen, röyhkeä ja valehteleva media.

 

PS1. Kannattaa muuten lukea Helenan blogia. Siellä on paljon aivan briljantteja tekstejä.

PS2. Uudella Suomella on ollut tänään huono päivä ja uskomattoman kireä pipo -  se poisti tänään myös yhden oman blogimerkintäni (Belgistan), joka toki löytyy omalta palvelimeltani alla olevasta linkistä .

PS3. Olisi kiva, jos Kaarina Hazard ja Kirsi Virtanen löytäisivät tiensä tänne kommentoimaan, mistä heidän mielestään voi kirjoittaa pakinaa ja mistä ei. ;)

 

jameshirvisaari.com

 

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

37Suosittele

37 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

Käyttäjän sinenmaa kuva
kati sinenmaa

Onneksi hyvin pian meillä on se päivä, kun suvaitsevaiset vativat jokaiselle käteen tai otsaan mikrosirua, jolloin jokainen voidaan tunnistaa ilman mitään kyselyitä.

Käyttäjän VILENIN kuva
Aimo Remes

Kyllä meidät on jo moneenkinkertaan täällä Pohjois-Suomessa jo sirutettu.

Käyttäjän anssiluomaaho kuva
Anssi Luoma-aho

Oletko Hirvisaari oikeasti sitä mieltä, että Perussuomalaisten kannattaa tämänkaltaista satiiria viljellä?

Mikäli näin on asia, olette puolueenne ylimmällä tasolla tyhmempiä kuin olisin ikinä voinut kuvitella.

Seuraavissa eduskuntavaaleissa kannatus onkin 5% luokkaa, tervemenoa!

Käyttäjän RikuMaki kuva
Riku Mäki

Ota nyt edes toi lippus pois tosta kuvasta ennen kuin tulet kommentoimaan ko Erosen kirjoitukseen liittyviä asioita :D

Kalle Kuusivuori

ota edes toi lippis pois päästä, ennen kuin kirjoitat mitään.

Käyttäjän RikuMaki kuva
Riku Mäki

Pakko olla joku lakki, kun kakkaa sataa.

Rauni Viren

Huonon huumorintajun valitteleminen, kun käyttää itse kommunistisymboleita, on kyllä aika paksua.

Nykyisessä tilanteessa on kyllä niin, että Erosen huumori on melko vahvasti bensan kaatamista vihreiden flamesotaan.

Tekisi mieleni ehdottaa jotain humoristista Turusta, mutta luulen että se otettaisiin juuri nyt tosissaan. Niinpä tyydyn ehdottamaan ironisessa sävyssä, että turkulaisille myönnetään vähemmistöstatus, positiivinen syrjintä Näsinneulassa ja oikeus opiskella äidinkieltään omalla ajalla kotona.

Käyttäjän sinenmaa kuva
kati sinenmaa

Mutta. Oletko sinä oikeasti sitä mieltä, että vähemmistövaltuutettu on täysin erehtymätön -- ja poliisi on tehnyt rikoksen hoitaessaan lain valvojan tehtäväänsä, joka muun muassa edellyttää, että poliisin tulee jollakin tavoin valvoa, ettei suomessa olla laittomasti?

Käyttäjän simomakela kuva
Simo Mäkelä

Taidat olla oikeasti huolissasi Persujen kannatuksesta. No, se on hyvä. Mutta Persujen ei pidä alkaa arkailemaan sanomisiaan. Media yrittää painostaa Persuja itsesensuuriin, mutta se ilmiö kuuluu 70-luvulle.

Käyttäjän JouniHaimi kuva
Jouni Haimi

james Hirvisaari:

"

Hyvä asia: tällaisten tapausten kautta lehdistön mädännäisyys tulee yhä selvemmäksi kaikille.

Huono asia: media yrittää hukuttaa puolueen työtä tyhjänpäiväisiin kohuihin."

Itse asiassa voi sanoa niin että jos tuota vastakkainasettelua jatkaa kuten james tuossa yllä niin silloin häviäjiä on kyllä persut.

Elias Määttänen

Helena Erosen kannatus seuraavissa vaaleissa 5 % luokkaa, tervetuloa.

Käyttäjän riku03 kuva
Risto Laine

Anssi Luoma-aho!

Tuosta tyhmyydestä, nyt voidaan olla montaa mieltä, mutta olenkin huomannut sellaisen vivahteen teissä suviksissa ja viherpopulassa, että maailmassa ei ole muuta viisautta, kuin Punavasemmistoviher viisaus.
Koska muuten käytte yhtä ponnekkaasti, syyttäen mediassa ja blogeissa islam uskovia Homofobiasta jne.. No tämä oli tälläinen pieni muotoinen ennustus, mitä tulevaisuudessa tulee tapahtumaan. He (muslimit) tulevat kokemaan saman, kuin perussuomalaiset.

Matti Palviainen

Kannattaako, Luoma-aho?

Luepa tämä:http://www.takkirauta.blogspot.com/2012/04/paljon-melua-tyhmasta-osa-ii.html

Käyttäjän CXGTiT1 kuva
Jouni Suonsivu

Kiitos, James, tervehenkisestä tekstistäsi. Huumoria ja sen tajua ei koskaan ole liikaa, tuskin edes tarpeeksi. Sama pätee terveeseen maalaisjärkeen kuin myös kaupunkilaisjärkeen.

Käyttäjän simomakela kuva
Simo Mäkelä

Hirvisaari: "Perussuomalaisten ja kansalaisten välissä on ylimielinen, röyhkeä ja valehteleva media."

Näin se on.

Persujen ei missään nimessä kannata alkaa arkailemaan maineensa takia. Median ei pidä antaa määritellä, mitä Persut saavat sanoa ja mitä ei. Persut määritelkööt jatkossakin sen itse ja antaa median valehdella ja liata mielin määrin.

Pasi Pennanen

Tämä on aina vastavuoroista. Hirvisaarihan on ollut itse ensimmäisenä määrittelemässä mitä media tai ylipäätänsä kaikki muut saavat puhua. Mieshän sai itse aivan käsittämättömän raivokohtauksen "persu"-nimityksen käytöstä. Vastaavalla logiikalla Hirvisaari yleisti KAIKKI toimittajat samaan nippuun käyttäen heistä mm. adjektiiveja "iilimadot", "valehtelijat" jne. Eli homma menee niin, että Hirvisaari ja hänen mielisensä saavat tehdä ja sanoa mitä lystäävät, muut eivät mitään.

Minusta tämä "loukkaantuminen" - suuntaan jo toiseen - alkaa mennä jo naurettavaksi. Se, että persuissa harrastetaan pakkomielteisesti yhden aihealueen ympärillä liikkuvaa huonoa satiiria, ei saa ainakaan allekirjoittanutta menettämään yöuniaan.

Käyttäjän eveavolin kuva
eve avolin

Huonoa julkisuutta ei olekaan, pääasia, että nimi on kirjoitettu oikein?

Suosituimmat puheenvuorot

Helena Erosen arvostelukyky petti,... Anssi Luoma-aho
Erosen hihamerkit ja Turun Sanomat Henri Heikkinen
Olen häkeltynyt (taas) Helena Eronen
Yksityistäisin Yleisradion Wille Rydman
Ja kuka se natsi olikaan? Helena Eronen
Masentaisi, jos ei saisi munaa Helena Eronen
Helena Erosesta VP Tiusanen

Käyttäjän martin kuva
Harri Rautiainen

"Helena Erosesta VP Tiusanen"

Pysyisi vain Helena Erosena. Ei kannata antaa VP-tittelin houkutella.

Käyttäjän hautakangas kuva
Ville Hautakangas

Pienessä piirissä, kuten vaikka Puheenvuorossa, voi helposti näyttää, että media olisi pelannut persujen pussiin.

Todellisuudessa kuitenkin hyvin suurelle osalle tuon uutisen nähneistä se jää ainoaksi totuudeksi, minkä he tästä pikku "tsunamista" muistavat. Sosiaalinen media tulvii vieläkin linkkejä noihin uutisiin, ihan järkeviltä ihmisiltä, jotka nyt vain toistavat muilta kuulemaansa osatotuutta, ja ovat sen ansiosta ihan oikeutetusti raivoissaan.

Ja kun jonkun kerran saa raivostumaan, mikään oikaisu ei paljoa auta. Viha tuntuu niin hyvältä, että siitä ei luovuta, kun siihen on päästy kiinni.

Käyttäjän malva kuva
Eeva Vasenius

Hienoa James, että puolustat Helenaa. Niin pitääkin:)

terv. Eeva

Paula Saarinen

Hyva alainen ei kaiva maata esimiehensa jalkojen alta...

Käyttäjän KuinkaKarlMarxTavataan kuva
Seppo Oikkonen

Menettäessään huumorin yhteiskunta menettää yhden vapauden muodon ja muutostekijän. Olen viime päivinä joutunut ihmettelemään mihin oikein olemme menossa.

Esimerkiksi harvinaista kansainvälistä menestystä saavuttanutta suomalaiselokuvaa, Iron Sky -natsiparodiaa, on joissakin meikäläisissä arvioissa käsitelty ikään kuin tämä hervoton huumoritekele olisi mitä hirvittävintä vihapropagandaa. Olemmeko todellakin menettämässä kaiken todellisuuden- ja suhteellisuudentajumme?

Elokuva sai innostuneen vastaanoton Saksassa -- siellä he osaavat nauraa sille, siis itselleen. Omaa kipeyttä lievitetään kepeydellä. Meillä ei. Eikö ole aika käsittämätöntä? Meillä ollaan vajottu jonkinlaiseen äärimmäiseen tekopyhyyteen, ei sallita naurua, ei itselle, ei muille.

Odotan milloin kirjaroviot leimahtavat. Sinne vaan maailmankirjallisuuden kaikki satiiriklassikot, Don Quijotesta ja Kunnon sotamies Svejkista alkaen. Ja liekkien päälle sitten omat mestarimme, Aleksis Kiven Seitsemän veljestä, Linnan liian paljon kiroilua sisältänyt Tuntematon sotilas, ja Salama tietenkin.

Käyttäjän sinenmaa kuva
kati sinenmaa

Kirjaroviot ovat vanhanenaikaisia. Nykyään poltetaan sanoja. Kuulitteko. Nykyään meillä on nämä bitit, joilla voidaan polttaa internetistä kaikki sanat, jotka aiheuttavat pahaa mieltä suvaitsevaisille.

KIELLETTYJEN SANOJEN LISTOJA:
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/115945-nama-sanat-...
http://www.hs.fi/ulkomaat/New+Yorkin+kouluissa+enn...
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2011/09...
http://www.itviikko.fi/uutiset/2011/01/07/kiinan-k...
..............................

Kun vielä saamme aivoihin sirun, niin silloin suvaitsevaiset voivat kieltää mieltä kaikki sanat. Yksikään suvaitsevbainen ei ole tajunnut, että kiellettyjen sanojen listat ovat ihmisiä leimaavia -- myös

Käyttäjän PetraNyqvist kuva
Petra Nyqvist

Oikkonen, minkä lehden arvioissa Iron Sky on leimattu vihapropagandaksi? Ei ole tullut ainakaan minulle missään vastaan. Torssonen ja kumppanit ovat tehneet elokuvaa ennenkin, ja tyyli on tuttu kotimaisille elokuvaihmisille.

Käyttäjän CXGTiT1 kuva
Jouni Suonsivu

Huumorintaju on oikeastaan suhteellisuudentajua. Se taas merkitsee itseymmärrystä tai ainakin sen mahdollisuutta. Taitaa löytyä yhtymäkohtia luovuuteenkin. Olisiko lopulta ihmisen kulttuuria ilman näitä tekijöitä?

Käyttäjän PetraNyqvist kuva
Petra Nyqvist

Oikkonen, en löytänyt väittämiäsi arvioita hirvittävästä vihapropagandasta mistään. Taidat harjoittaa asenteenmuokkausta keksityin vertauskuvin. Ja kaadat vielä bensaa perään puhumalla kirjarovioista. Sillä lailla.

Käyttäjän anssiluomaaho kuva
Anssi Luoma-aho

Erosen jalanjäljillä Perussuomalainen kunnanvaltuutettu Lieksasta kirjoittaa paikallislehteen kirjoituksen, jossa ehdottaa myöskin paikallisille vastaanottokeskuksen asukeille hihanauhoja. Mitä tekee persut, Hirvisaari ja Eronen siinä vaiheessa? Erottaa valtuutetun, vai kertoo tämänkin kirjoituksen olleen satiiria?

Tuomo Kokko

"pakinan, joka aiheutti älämölön... Uusi Suomi huumorintajuttomassa surkeudessaan... 'nerokkaat' toimittajat väittivät... samaan tapaan uutisoitiin väärin... lehdistön mädännäisyys... media yrittää hukuttaa puolueen työtä... toimittajantollot osoittavat sisäisen mädännäisyytensä... kukaan ei voi oikeasti olla niin pässi, että ei ymmärtäisi... ylimielinen, röyhkeä ja valehteleva media..."

Tietenkin nettiteksti Arkadianmäeltä luetaan paljon tarkemmin ja keskittyneemmin kuin vastaava kirjoittelu Pohjois-Karjalan korvesta. On todennäköistä, että se luetaan juuri kuten se on kirjoitettu. Luulisi jopa perussuomalaisen tajuavan vuoden harjoittelun jälkeen, että kevyt maitolaiturihuumori Halla-ahon, Hakkaraisen, Hirvisaaren, Pyysalon ja nyt myös Erosen tapaan otetaan julkisuudessa vastaan poliittisina mielipiteinä.

Jos tankit Ateenan kaduilla, homoreservaatti Ahvenanmaalla ja hihamerkit maahanmuuttajilla ovat vain vitsejä, onko myös edelläesitetty Hirvisaari-sitaatti pelkkää pilaa? Ei kai tunnetun humoristipuolueen kansanedustaja tosissaan käy asiallisten tiedotusvälineiden kimppuun?

Perussuomalaisten mediataidot ovat jokseenkin toivottomat, eivätkä he tunnu oppivan toistensa virheistä mitään.

Heikki Ojala

Jopas oli hieno puheenvuoro.

Myönnän häpeäkseni pienen epäilyn hiipineen mieleen, voisitko olla niin moraaliton nuljake, että irtisanoutuisit HE:stä koska kausti ja jopa irtisanoisit teatraalisesti HE:n

Sarkasmia internetissä:
"Kati, eikös se olisi vaan kätevää maksaa pelkällä heilauksella?"

Ilkka Järvelä

Siikala on väsynyt, Oksanen ja Mäntylahti bannissa mutta Persut näyttää saaneen uuden vaalityöntekijän, Anssi Luoma-ahon.

Käyttäjän malva kuva
Eeva Vasenius

Mutta mikäs merkki Anssilla tuossa US:n sääntöjen edellyttämän kasvokuvan paikalla on? Olisiko tuo bannin paikka? (sarkasmia) (kahdella tasolla)

EV

Käyttäjän Hannuheikki kuva
Hannu Halme

Eronen sekottaa nyt huonolla tilannetajulla jan ennenkaikkea puuttuvalla ympäristölukutaidolla sarkastisen bloggarin ja kansanedustajan avustajan roolin ja arvomaailman.

EU-maan kansanedustajan avustajan(kin) on tunnettava ja ymmärrettävä eurooppalainen lähihistorian merkitys ja nimenomaan ulkomaalaiselle annettavan hihamerkin sisältämän hiljaisen signaalin viestin.

Voidaan tietty jossitella sillä, että armeijakin käyttää hihamerkkejä - nimenomaan viestintään. Lienee jäänne ajalta jolloin lukutaito ei ollút vielä arvossaan. Nyt kysytään taa sympäristönlukutaitoa.

Kristalliyötä emme odota tulevaksi uudelleen. Jos Euroopan Unionia jostakin voi edelleen kiittää niin siitä että se on taannut Euroopassa kuitenkin jkl. rauhan. Ehkä juuri siksi Euroopan Unioni sopii perussuomalaiseen arvomaailmaan huonosti.

Perussuomalainen politiikan teko sen sijaan näyttää ajavan kohusta toiseen kuin norsu porsliinissa, kaikki hajoaa. Emme edelleenkään kuule mitään kotimaan asioista ja ihmisten arkipäivästä, sen sijaan on huutoa Kreikasta, kohuja ulkomaalaisasioissa , ryyppämistä siellä ja täällä ja likaisia alushousuja.

Käyttäjän Jouni kuva
Jouni Tuomela

Höpö höpö.
Helena Erosen blogia kun katsoo, ei voi olla huomaamatta kautta linjan kulkevaa humoristista, irvailevaakin otetta.

"Kohuttu" kirjoitus on hieno näkökulma, oletteko todellakin kieltämässä uusien ajatusten, mietteiden, huumorin, avoimen katsannon?
Keskustelunkin kenties?

Jani Heikkilä

Hieno näkökulma? Ihan oikeesti nyt.

Ja ilman sarvia ja hampaita: mitähän hienoa tässä nyt oikeasti on?
Kaikille on varmasti selvää, että tämä lapsellinen kirjoitus oli huumoria. Huumoria on myös kainalopieru, joka pesee tämän aivopierun mennen tullen millä tahansa tasolla.
Ja aivan uusi tämä ajatus ihmisten merkitsemisestä hihamerkein ei ole. Riittää kun tuntee edes välttävästi Euroopan lähihistoriaa.

Avoimen katsannon? En edes ymmärrä mitä tällä tarkoitat.

Huvittavinta tässä on kyseisen blogin (jollainen nykyään tuntuu kaikilla tietokoneen ja auttavan kirjoitustaidon omaavilla ihmisillä olevan) ja sivistyneen yhteiskunnallisen keskustelun rinnastaminen.

Oletko Jouni ihan "aikuisten oikeesti" sitä mieltä, että tällaisesta asiasta tarvitsee edes keskustella? Jos mielestäsi on aiheellista aloittaa keskustelu rakentavassa hengessä ulkomaalaisten merkitsemisestä hihamerkein, Sinun Jouni hyvä, täytyy olla suuri humoristi.

Persujen harrastama "huumori" eri vivahteineen on todellakin koomista.
Tahatonta tosin.

Elias Määttänen

"Perussuomalainen politiikan teko sen sijaan näyttää ajavan kohusta toiseen kuin norsu porsliinissa, kaikki hajoaa. Emme edelleenkään kuule mitään kotimaan asioista ja ihmisten arkipäivästä, sen sijaan on huutoa Kreikasta, kohuja ulkomaalaisasioissa , ryyppämistä siellä ja täällä ja likaisia alushousuja."

Nämä sinun "kohut", jotka menee aina saman kaavan mukaan: asiayhteydestään tatahallaan väärin ymmärretty ja irroitettu sana tai lause, ovat pelkästään perussuomalaisvastaisten toimittajien moraalisia matalamielisia tekeleitä, joiden ainoa tarkoitus pudottaa PerusS puolueen kannatusta. Niille ei kannata korvaansa lotkauttaa.

Kaikki, jotka haluaa kuulla ja tietää mikä on PerusS kotimaan ja ulkomaan politiikka, kuulee ja löytää tiedon sieltä missä perussuomalaisvastaiset toimittajat eivät pääse sitä sorkkimaan. Kuten esim. Perusuomalainen lehdestä, Eduskunnasta, tai Timo Soinin tai vaikka James Hirvisaaren blogeista, oikeissa asiayhteyksissään.

Alkuvuoden ollaan kuultu esim. kuntauudistuksen kritiikistä, Puolustusvoimauudistuksen kritiikistä, itä-eurooppalaisen kiertelevän työnhakujoukun aihettamien rikosten ja järjestyshäriöiden kritiikistä, suomenruotsalaisten hyväveli -asuntojärjestelyjen kritiikistä, Urpilaisen salaisten nollavakuuksien kritiikistä, aivan arkista asioista löytyy kannnanottoja kotimaasta ja ulkomailta vaikka kuinka paljon.

Sen on sitten eri asia miksi niitä ei aina lyödy esim. Ylestä.

Se että perusuomalaisia ei näy esim aina kommentoimassa asiota esim, Ylessä, johtuu siitä että Perussuomalais vastainen Yle ja muu valtamedia puolueelliseti valitsee useimmiten Keskustan kommentoimaan opposition edustajana hallituksen politiikkaa uutisissa ja keskusteluohjelmissa. Suurimpana oppositiopuolueena 39 kansanedustajalla PerusS:n kommentit pitäisi olla itseoikeutettuja. Tämä on täysin tietoinen valinta Yleltä.

Valtamediasta, iltapäivälehdistä perusuomalisiin liittyviin uutisiin on suhtauduttava erittäin suurella varauksella. Ylessä ainoastaa suorat leikkaamattomat lähetykset ja keskustelut, joissa on mukana sellainen perussuomalainen, joka oikaisee toimittajien esittämät vääristykset joka kerta kun niitä esitetään, voidaan noteerata.

Kalle Lehtonen

Vannetta löysemmälle ja elämä hymyilee taas ;-)

Paula Saarinen

Tama oli tasmalleen sama kuin oma reaktioni Erosen kirjoitukseen. Kansanedustajan avustajan pitaisi miettia omaa esiintymistaan, koska han edustaa samalla esimiestaan ja eduskuntaa.

Itse loysin kirjoituksen median avustuksella, mutta medialla ei ollut mitaan tekemista sen kanssa, etta kirjoitus sai savun nousemaan korvistani. Asun itse suomalaisena ulkomailla, ja useamman ulkomaan vuoden jalkeen minua luullaan usein Suomessa ulkomaalaiseksi. Usein perati venalaiseksi. (Sen siita saa kun kayttaa siisteja vaatteita, kavelee selka suorassa ja katsoo ihmisia silmiin.) Minkahan sorttista hihamerkkia minun ja suomalaisen mieheni pitaisi kantaa ensi kesana Suomessa kaydessamme?

D Ravén

"Minkahan sorttista hihamerkkia minun ja suomalaisen mieheni pitaisi kantaa ensi kesana Suomessa kaydessamme?"

Sellaista, joka varoittaa kanssanne asioivia puuttuvasta huumorintajustanne.

Käyttäjän toukoapajalahti kuva
Touko Apajalahti

Belgistan oli kyllä blogauksena varsin tyhjänpäiväinen, mutta mielestäni sen kommenteissa käytiin varsin kohtuullinen keskustelu. Sääli, että poistettiin.

Juhani Pitkänen

Täytyy todeta, että "Niin metsä vastaa, kun sinne huutaa". Harmittaa Erosen puolesta, nyt hän näyttää niittävän satoa, mitä ei ole itse kylvänyt. En tiedä onko enää mahdollista, mutta yritä hoitaa hänet jotenkin tästä kuivin jaloin ulos, vaika se tarkoittaisikin pientä nöyrtymistä.

Käyttäjän RikuMaki kuva
Riku Mäki

Jos medialle antaa pikkusormen se vie koko käden. Ei nöyristelyä.

Käyttäjän kalevikamarainen kuva
Kalevi Kämäräinen

Eivät taida olla kahden käden sormilla laskettavissa ne kansanedustajat, jotka liikaa ylpistyttyään ovat vaalien jälkeen havainneet olevansa entisiä arkadianmäkeläisiä, kun oikeassa kohdassa ei tullut harjoitettua itsetutkiskelua ja nöyryyttä. Mutta itsepähän kukin tiensä valitsee.

Terveisin Kalevi Kämäräinen

Käyttäjän RikuMaki kuva
Riku Mäki

Arkadianmäki on median taskussa.

..tai siis, tekevät saumatonta yhteistyötä sen suhteen, mitä uutisoidaan ja mitä ei.

Paitsi persut?

Käyttäjän timovaittinen kuva
Timo Vaittinen

"Perussuomalaisten ja kansalaisten välissä on ylimielinen, röyhkeä ja valehteleva media."

Media haluaa raikuvin otsikoin ja kärjistetyn/pelkistetyn/tarkoin valitun asiayhteyksistä irroitetun tekstin välityksellä saada suurille massoille kuvan: Ja taas näitä vähä-älyisiä Perussuomalaisten ylilyöntejä... siellähän näitä tuntuu riittävän...

Luoma-Aho on aivan oikeassa, että jatkossa kannattaa olla huomattavasti varovaisempi, ja miettiä Helenankin satiirin kirjoittamista kahteen kertaan, koska James olet median suurennuslasin alla. Kannattaa suunnata energiansa olennaisempaan jA hyödyllisempään tekemiseen kuin eipäs/juupas -väittelyyn tuulimyllyjen kanssa. Sitä he haluavat, ja siinä on - tällaisen asian kyseessä ollessa - vain hävittävää.

Käyttäjän pekkasaarinen kuva
Pekka Saarinen

Kansa kyllä tajuaa huumorin ja jopa satiirin. Vakuuttavaa olisi haistattaa suoraan p..kat Turun Sanomien asenteellisille politrukeille ja todeta asian olevan loppuun käsitelty - karavaani jatkaa matkaa.

D Ravén

Haluaisin itsekin uskoa näin, mutta suurin osa kansasta ei näe kuin sen kaikkiin lehtiin levinneen, tietoisesti vääristellyn alkuperäistulkinnan aiheesta. Minkäänlaista oikaisua on turha odottaa näkevänsä. Tämä sama kaava on toistunut myös edellisissä PS-edustajien kommenttikohuissa, minkä vuoksi esim. omassa lähipiirissäni on pikku hiljaa vallannut alaa jonkinlainen "hulluja ne perussuomalaiset"-piintymä, joka ei tahdo väistyä vaikka kuinka kirkastaisit heille tosiasioita totuuden timanttilaikalla.

Käyttäjän jooel kuva
Jooel Jaakkola

Katoin piruuttaan joko on päässyt kansainvälisiin uutisiin. Ei ollut, mutta Suomesta löytyi tällaista tekstiä:

If you visit Eronen’s Facebook page and go to photos, you’ll find one where she is wearing an army-looking cap with a flower emblem. The edelweiss flower was used by a mountain commando division in Hitler’s army.

Minä luulin, että on kukkahattu, mutta onkin näköjään natsikoppalakki:)

Käyttäjän Punakuono kuva
Petteri Olander

Vähän täytyy Erosta puolustaa tässä asiassa.
Edelweiss ei ole natsimerkki,sillä on pitkät perinteet ja käytössä tänäkin päivänä.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gebirgsj%C3%A4ger

Käyttäjän martin kuva
Harri Rautiainen

Se ei ole suinkaan 'cap' eli lippalakki, vaan venäläisen naisssotilaan suikka. Etäisyys Hitleriin armeijaan on silkkaa asiantuntemattomuutta.

Käyttäjän jooel kuva
Jooel Jaakkola

Ai niin, sarkastisesti ei parane sanoa mitään.

Käyttäjän kyy kuva
Mark Andersson

Heti kun persut alkavat hyödyttää kaupallista mediaa taloudellisesti muulla tavoin kuin negatiivisella uutisoinnilla, muuttuu median linja.

Haluan tällä vain sanoa, että Suomen media on niin umpikaupallinen (Yleä ja joitain marginaaleja lukuun ottamatta) että sen linjaa ei voi arvioida muka yhdensuuntaisena toimintana.

Kyse on rahasta, pelkästä rahasta. Tai siitä, miten kuvitellaan että rahaa tehdään.

Tässä koulu- ja työpaikkakiusaajien luvatussa maassa kaupallinen media toimii maan tavalla: jos kiusattu (persut) suuttuu ja alkaa valittaa, kiusaaminen vain yltyy. Siitä se ostajakunta tykkää.

PS. Mitä Erosen juttuun tulee, sekin poistettiin kaupallisista syistä. Huumorintajuttomat tiukkapipot tätä rahamyllyä pyörittävät ja kaiketi Uusi Suomi pelkäsi jonkun mainostajan pelästyvän ronskia huumoria. Sellaista minä kuitenkin diggaan, eli jatka samaan malliin Helena.

Käyttäjän kapavalimaki kuva
Kari Välimäki

Listaan voisi lisätä: 6) Breivik

Ari Ojala

"hah-hah-hauska natsipuolue"

Vai on natsipuolue muka hauska. Törkeätä pitää puoluetta hauskana kun tietää mihin hirmutekoihin se on syyllistynyt. Teen sinusta välittömästi tutkintapyynnön, saadaan nähdä, kuka viimeksi nauraa.

Käyttäjän kapavalimaki kuva
Kari Välimäki

Persuthan ovat oikea huumoripuolue, ovat itsekin pelkkä vitsi. Tuntuu siltä, että kaikki Persujen sanomiset on aina tarkoitettu vitsiksi, satiiriksi, sarkasmiksi tai ironiaksi jos niihin tartutaan. Mielenkiintoista olisi tietää, onko heillä oikeasti mitään asiallista sanottavaa? Onko jatkossakin luvassa vain pelkkää huumoria?

Komiikka on maailman vaikein laji. Se tarvitsee älyä, tilannetajua ja ajoituksen, pelkkä suuri suu ei riitä. Koomiikon kuolema harvoin on yleisön vika ja myötähäpeä vastenmielinen tunne.

p.s Natsismi, pedofilia ja insesti ovat aiheita, joiden kanssa kannattaa olla suhteellisen varovainen, jos tekee niistä komediaa. Tai sitten pitää oikeasti olla yhtä hyvä, kuin George Carlin.

Käyttäjän kapavalimaki kuva
Kari Välimäki

Olen aina digannut sarkasmia, joka on täydellisesti oikeassa paikassa.

Käyttäjän timohartiiii12 kuva
Timo Härtsi

Kyllä nyt tämä vitsi kosahti omaan nilkkaan, ei kaikki persuhysteria mene läpi.

Käyttäjän Metsasissi kuva
Kirsi Rosengrén

Tämä on taas aivan käsittämätön meteli. Tai no ei.. kyllä multa meni viimeinenkin usko ihmisten normaalijärkisyyteen viime kevään perussuomalaisvainoissa.

Liian paljon on ihmisiä jotka eivät ymmärrä lukemaansa, ja liian paljon ihmisiä jotka tahallaan lietsovat heitä.

Antti Alanen

No miten sinä tämän ymmärsit olepa hyvä ja kerro.

Kalle Lehtonen

No tällaiset jututhan on mainioita tilaisuuksia erottaa kenellä liikkuu jotain päänupissa ja kenellä vain muhii. Huumorintaju kun edellyttää jonkinmoista älykkyyttä ;-)

Käyttäjän simomakela kuva
Simo Mäkelä

Turunsanomat mokasi. US mokasi.

Marko Kivelä sekä monet muut nuhtelivat Helena Erosta mokaamisesta, kun kirjoitti moisen jutun.

Kivelä totesi vielä Erosen ja Perussuomalaisten saaneen tahran maineeseensa.

Varmasti saivatkin, mutta vastuun siitä tahrasta kantaa Turunsanomat valheellisella uutisoinnillaan sekä US, joka vahvisti valhetta poistamalla Erosen harmittoman kirjoituksen.

US:n reaktio oli tässä tapauksessa hätäreaktio ja selvää sensuuria tyyliin Neuvostoliittoa on haukuttu. On siis epäoikeuden mukaista syyllistää sananvapauttaan moitteettomasti toteuttanutta Helena Erosta.

Tuula Hölttä

James H/kopio blogistasi :”Mutta toimittajantollot ainakin Turun Sanomissa, Iltalehdessä, Iltasanomissa ja Etelä-Suomen Sanomissa uutisoivat satiirin totena ja osoittivat sisäisen mädännäisyytensä. Se on tietenkin täysin tahallista toimintaa, sillä kukaan ei voi oikeasti olla niin pässi, että ei ymmärtäisi tekstin oikeaa luonnetta.”

Kun avoimia halutaan olla, niin tiedoksesi, että yllä olevan sitaatin kaltainen perussuomalaisten omalta osaltaan ahkerasti viljelemä ”huumori” mm. mediaa, suvaitsevaistoa, johtajia ja/tai vapaamuurareita kohtaan puree ”kansaan” esimerkiksi niin, että sekä Etelä-Suomen Sanomien toimitus että paikallinen poliisi sai muutama viikko sitten tiedon, jonka mukaan ESS:n toimitalossa aiotaan räjäyttää pommi. Niin että on se tuo huumori vaan "nii mukavaa, jottei tiijä mis kässii pitäs”.

Käyttäjän tave kuva
Tapio Vehmaskoski

Kun suhteellisuuden taju pettää ja mikä on lehdistön tehtävä?

Siinä olen samaa mieltä, että lehdistön suhteellisuuden taju on pettänyt ja että media oikeasti voisi aivan oma-aloitteisesti pohdiskella tehtäväänsä ja suhdettaan kansalaisiin.

Onko todella niin, että julkaistessaan blogistin taikka eduskunta-avustajan satiiria koskevaa tekstiä tahallisesti väärinymmärrettynä ja tikunnokkaan nostettuna media haluaa samanaikaisesti peitellä kansalaisilta heitä koskevaan asiallista ja vakavaa uutisointia?

Jos näin on niin media on ansaitsemassa kohtaloaan, jossa sen merkitys kutistuu entisaikojen kyläakkojen jouruilun tasolle ja se käytännössä poistuu mitättömyyksineen takavasemmalle.

Media on sinetöinyt kohtaloaan jo pidemmän aikaan. Odotamme lopullista niittiä, jossa media menee saunan taakse lopettamaan itse itsensä.

En halua onnitella ketään.

Antti Alanen

"Kun suhteellisuuden taju pettää ja mikä on lehdistön tehtävä?"

Ottaa asioista selko ja tuomita avoimen natsimieliset hihaehdotukset, ja kertoa niistä sille osalle Suomen kansaa (ilmeisesti sille osalle) joka ei ole persujen natsisiiven vietävissä.

Käyttäjän tave kuva
Tapio Vehmaskoski

!.) Tässä tapauksessa selkoa ei ole otettu.
2.) Missä on natsimielisiä hihaehdotuksia? Oletko lukenut ja ymmärtänyt Helena Erosen blogin? Kirjoitat kovin karkeasti ja yksisilmäisesti.
3.) En ole kuullutkaan, että Persuilla olisi "natsisiipi"? Onko sinulla parempaa sisäpiirin tietoa?

Syyttelemällä asiat eivät parane eikä se ole kovin rakentavaa. Mikä lienee kirjoituksesi tarkoitus?

Käyttäjän tepponygren kuva
Teppo Nygren

Minä kyllä ymmärsin pelkästään Iltasanomienkin uutisoinnin aiheesta lukemalla että kirjoitus on ollut huumoria. Alkuperänen kirjoitus oli kyllä ihan selvästi huumorilla kirjoitettua.
Hiukan ihmetyttää miksi US on poistanut kirjoituksen. Jos on ollut enemmän kriittisessä ja vähemmän humoristisessa puheenvuorossa, niin senhän olisi voinut siirtää vapaavuoroon?

Käyttäjän petrikaivanto kuva
Petri Kaivanto

http://petrikaivanto.puheenvuoro.uusisuomi.fi/102822-tööttäilystä-ja-etnisestä-profiloinnista

Käyttäjän martin kuva
Harri Rautiainen

Miksiköhän HBL:n otsikkoon "Hirvisaaris assistent" on liitetty kuva:

http://hbl.fi/sites/default/files/styles/article_4...

Vihjaako HBL jonkinlaiseen läheisempään suhteeseen?

Käyttäjän hhaili kuva
Hannu Haili

Erosen juttu hihamerkeistä oli ihan hauska. Toisaalta vaimoni saattaisi mielellään pitää maansa lippua hihassaan.
Näinhän sotilaatkin tekevät Suomen ja muiden Euroopan maiden armeijoissa.

Antti Alanen

Et voi ihan oikeasti olla noin tyhmä...

Käyttäjän gaff kuva
Samuel Virkiö

Onko sinulla asiaan jokin monopoli?

Käyttäjän SimonWahlroos kuva
Simon Wahlroos

Ninpä niin. Toisaalta hihamerkkejä suositumpia ovat nykyään jengiliivit, joiden lemaamista tyhmäksi saa tietysti mennä esittämään liivien omistajille jos uskaltaa..

Käyttäjän e7hlindf kuva
Heikki Lindfors

Tämä poistoa ja uutisointia seurannut tragikomedia on paljon hauskempaa kuin Erosen pakina.

Pasi Pennanen

Minulle ehdotus sopii mainiosti, jos persut pakotetaan samalla pitämään
hakaristiä käsivarressaan.*

*Hakaristi-viittaus sekä "persu"-nimitys pitivät sisällään satiiria eikä niiden käytöstä ole syytä loukkaantua.

Käyttäjän zzz333 kuva
kaija kelhu

Aikoinaan Helsingin Sanomissa kirjoitti viikottain pakinoitsija Pirkko Kolbe nimimerkillä "Pii", joka hauskoilla, rohkeilla ja satiirisilla pakinoillaan oli yksi suosituin toimittaja HS:ssä. Nykyään tosikot ja kireät lukijat ymmärtävät kaiken liian kirjaimellisesti. Hyvän toimittajan ohje onkin, älä koskaan yliarvioi lukijan älyä.

Tuula Saskia

Pirkko Kolbea, älykästä journalistia, napakkaa tarkkailijaa ei sovi verrata tällaiseen alatyyliseen kirjoittajaan.

Kolbe oli älykäs ja hallitsi tehtävänsä.

Ja sama sopii lukijoihin: älä koskaan luota toimittajiin. Paras osoitus siitä on lausuntosi.

Käyttäjän markoparkkola kuva
Marko Parkkola

Ehdotin jo toisaalla erinäköisiä hihamerkkejä huumorintajuttomille. Hihamerkit valittaisiin edustamaan henkilön ajatusmaailman vastaisia asioita. Esimerkiksi persuille laitettaisiin kukkahatun kuva hihamerkkiin ja Vihreän puolueen kannattajalle PerusS merkki.

Hihamerkkejä tulisi pitää niin kauan että huumorintajua alkaa ilmenemään. Tämä olisi mitä mainioin rangaistus ahdasmielisyydestä! :)

Käyttäjän zzz333 kuva
kaija kelhu

Tälle huumorintajuttomalle ja satiiria ymmärtämättömälle kansalle olisi sinun Helena kannattanut laittaa joka rivin jälkeen kasa hymiöitä perään.
Silloin olisivat jopa tyhmemmätkin tajunneet mistä on kysymys. Otsikokin perään sulkuihin selventävä teksti: Hei armaat lukijani - tämä on hymy suupielessä kirjoitettua huumoria! :) :) :) En ihan oikeesti kannata hihamerkkejä:):):)

Jenni Martin

Takkirauta on analysoinut tuota tekstiä tämänpäiväisessään. Hän sentään tajusi, että kyseessä on satiiri, ja hän analysoi myös satiirin vaikuttimia.

Perussuomalaiset ovat hänen mukaansa ainoa puolue, joka tajuaa, että Suomi on vajoamassa tätä menoa anarkotyranniaan, ja että tuo teksti oli nimenomaan satiiria anarkotyranniasta. Hän myös totesi, että nyt on ylitetty parodiahorisontti - tästä aiheesta on mahdotonta lyödä leikiksi ilman että kukaan ymmärtää asiaa leikinlaskuksi.

http://takkirauta.blogspot.com/2012/04/paljon-melu...

Jenni Martin

Ei pitäisi olla liian vaikeaa edes Alasen tajuta, että kyseessä on satiiri.

Satiiri on kirjallinen tyylikeino, joka tarkoittaa jonkin aiheen käsittelyä - joko vetämällä se rajusti överiksi, rinnastamalla se johonkin absoluuttiseen pahuuteen tai rinnastamalla se johonkin mitättömyyteen - niin, että se näyttää naurettavalta. Satiirissa voidaan käyttää samantapaista tekniikkaa kuin parodiassa, mutta satiiri on yleensä hienovaraisempaa.

Satiiri ei välttämättä ole aina hauskaa, sillä satiiri pyrkii pelkän huvittamisen sijasta esittämään myös kritiikkiä ja ottamaan kantaa. Satiirin päätarkoitus onkin usein komiikan sijaan pikemminkin poliittinen, sosiaalinen tai moraalinen.

Antti Alanen

Vitsi vitsi olipa taas tosi hauskaa... Jälleen kerran 5% puolue huutelee. Vastuuta ei teidän porukka ole nähnytkään säälittävää kansan aliarvioimista... Jälleen kerran hävettää olla suomalainen perussuomalaisten takia.

Jenni Martin

Hanki itsellesi huumorintaju niin ei tarvitse huudella.

Antti Alanen

Kerropa mikä jutussa oli huumoria? Ennen vai jälkeen kristalliyön?

Käyttäjän zzz333 kuva
kaija kelhu

""Kerropa mikä jutussa oli huumoria? Ennen vai jälkeen kristalliyön?""

Satiiria on vaikea vääntää rautalangasta, jos ei ymmärrä, niin tuskin edes selityksenkään jälkeen.. Satiirikin on yksi taitolaji:)

Käyttäjän CXGTiT1 kuva
Jouni Suonsivu

Niin se on. Joka ei ymmärrä puolesta sanasta, ei ymmärrä koko sanastakaan.

Huumoria, satiiria ja muuta sellaista ei selitetä. Se ymmärretään, jos ymmärretään.

seppo kirnu

Alasen kannattaa hommata elämältä suojaava kaatuilukypärä ja/tai huumorimoduuli aivoihin.

Jos jotain ei ymmärrä, se ei tarkoita sitä että muutkaan eivät saa ymmärtää.

Tosin vajaamielisten kestoloukkaantujien vallattua valtapostit, siitä ymmärtämättömyydestä koetetaan sorvata pakkonormi. Siitä taas seuraa aikaa myöden rähinä - mikä kelpaa minulle varsin hyvin, sillä sekopääkontrollistit eivät kelpaa.

Käyttäjän salvator kuva
August Hopeista

Tämä maa on vajonnut tilaan, jossa huumori ja leikkimielinen olotila kielletään päivälehtien television toimesta.

Valtaeliitti (media) ei salli, tänä synkkänä aikana "hovinarreja". http://fi.wikipedia.org/wiki/Hovinarri

Oliko se jo Harri Holkeri, joka sanoi: "Leikissä ja todessa puhu aina totta".

Tälläinen lapsille tarkoitettu ohjenuora näyttäsi olevan persujen kaulan ympärille sidottuna.

"[Pääministerinä ollessaan Holkeri herätti julkista kohua suosittelemalla edullista silakkaa hyväksi ruokakalaksi. Keskusta käytti tätä lausumaa vaalimainonnassa häntä vastaan. Klassiseksi lentäväksi lauseeksi muodostui Holkerin Kokoomuksen puoluetilaisuudessa vuonna 1990 lausuma ärsyyntynyt kommentti toimittajan kysymykseen hänen mahdollisesta presidenttiehdokkuudestaan vuoden 1994 vaaleissa: "Minä juon nyt kahvia."]" http://fi.wikipedia.org/wiki/Harri_Holkeri

Tosikkona tunnettu Holkeri, varmaan tarkoitti "leikkiä" sanoessaan nuo kuolemattomat sanat, "Minä juon nyt kahvia."

Käyttäjän gagarin kuva
J. Gagarin

Satiiri voi tietysti joskus johtaa arvaamattomiin seurauksiin, kuten Ranskan suureen vallankumoukseen, kun Marie Antoinette kehotti kansaa syömään pullaa sen valittaessa leivän puutetta.

Käyttäjän kaijaolinarvola kuva
Kaija Olin-Arvola

"Tämän mielenosoituksen yhteydessä levisi myös perätön huhu, jonka mukaan Marie-Antoinette olisi vastannut leivän liian korkeista hinnoista ja yleensä leivän puutteesta valittaneille: ”Jos heillä ei ole leipää, niin syökööt leivoksia.” Tosiasiassa tämä lause oli peräisin Jean-Jacques Rousseaun teoksesta Tunnustuksia (Confessions)), jossa erään prinsessan kerrottiin sanoneen niin."

Käyttäjän alo kuva
Ari Lotvonen

James ja Helena - koittaakaa kestää!

Lehdistön uutisointi näyttää täältä ~12000km päästä mielisairaalta. Suomessa on meno nykyään paljon sairaampi kuin pahimpina ystävyys ja avunantosopimuksen aikoina -60 ja -70 luvuilla.

Surkeaa, tosi surkeaa. Pahaa tekee kun katsoo vierestä.

Käyttäjän Rajasusi kuva
Jouko Siivonen

Taas siis ns. natsikortti heilahti. Mikäpäs siinä, onhan se hyvä muistella mitä kaikkea kauheuksia natsit keksivätkään 30-luvulla. Heidän fetisistinen taipumus merkitä logoilla kaikki kertoo myös jotain nykyisestä länsimaisesta markkinakulttuurista, jossa brändit (ei nyt enää polttomerkit) ovat olennainen osa arkeamme. Neuvostoliitossa, sosialistisessa yhteiskunnassa, vain sankarit merkittiin kunniamerkeillä, joita sai käyttää arkenakin-ei vain paraateissa kuten meillä Suomessa 6.12. Siellä ei myöskään tarvinnut ennakolta merkitä mitenkään vastavallankumouksellisia tai muita yhteiskunnalle vaarallisia henkilöitä, koska JOKAINEN oli potentiaalisesti sellainen, jonka voi kyydittää joko lähimetsän multiin tai Siperiaan. Tämä oli hyvä käytäntö, koska silloin jokainen oppi pelkäämään esivaltaa ja sen pitkää kouraa -jatkuvasti. Näin neuvostojärjestelmä osoitti jo silloin ylivoimaisuutensa kansallissosialismiin verrattuna ja sen parhaat puolet ovat edelleenkin nähtävissä rajan tuollapuolen. Siksi hihamerkki esitys satiirinakin on kovin huono; ottakaamme oppia isä aurinkoisesta ja sisäisen passin merkityksestä yksilön kasvattajana lainkuuliaiseksi epäyksilölliseksi kansalaiseksi.

Aleksi Laine

Persut erottivat Halla-ahon pariksi viikoksi eduskuntaryhmästä typerän, demokratiaa halveksivan Kreikka-heiton jälkeen. Hirvisaaren mielestä tuo päätös oli ilmeisesti väärä tai ainakin väärin perustein tehty.

Käyttäjän Metsasissi kuva
Kirsi Rosengrén

No se oli väärin perustein tehty irtisanominen kaikkien lukutaitoa ja edes kohtuullista älykkyyttä omaavien mielestä. Ei Soinikaan olisi erottanut ellei olisi reagoinut toimittajan valheellisen tiedon varassa ennen alkuperäisen tekstin lukemista.

"juuri nyt Kreikkaan tarvittaisiin sotilasjuntta, jonka ei tarvitsisi välittää suosiostaan ja joka voisi panna lakkoilijat ja mellakoitsijat kuriin panssarivaunuilla".

"Yksinkertainen tosiasiahan on, että demokratia (=vaalit) estää mitä tahansa poliittista hallitusta ryhtymästä mihinkään sellaisiin toimiin, joilla oikeasti olisi mitään vaikutusta Kreikan konkurssitalouteen", hän jatkoi.

"Tiedoksi, että en oikeasti kannata sotilasjunttaa Kreikkaan. Tarkoitus oli, omassa tyylilajissani, huomauttaa, että demokratiassa on vaikea toteuttaa ikäviä ja kansan vastustamia päätöksiä, vaikka ne olisivat välttämättömiä. Useimmat varmaan ymmärsivät viestin, mutta koska siihen oli helppo tarttua, sen julkaiseminen osoitti huonoa harkintaa, ja siksi olen poistanut sen."

Käyttäjän CXGTiT1 kuva
Jouni Suonsivu

Asiasta kuudenteen, hyvä että olet takaisin, Kirsi. Olenkin joskus aprikoinut, minne katosit.

Käyttäjän Metsasissi kuva
Kirsi Rosengrén

"Jouni Suonsivu
Asiasta kuudenteen, hyvä että olet takaisin, Kirsi. Olenkin joskus aprikoinut, minne katosit."
-Kiitos. Pidin pientä taukoa kun meno alkoi oleen sellaista että vain perussuomalaisia sai "kritisoida" eli valehdella, mustamaalata, kiihottaa kansaa niitä vastaan yms ja jne. ja muut bannattiin :)

12.4.2012 13:55 Janne Salonen

"No se oli väärin perustein tehty irtisanominen kaikkien lukutaitoa ja edes kohtuullista älykkyyttä omaavien mielestä."

Aika pahasti sanottu persujen eduskuntaryhmästä, joka kuitenkin oli yksimielisesti erottamisen kannalla.
-Näkäjään et kuulu mainittuun ryhmään :D
Eduskuntaryhmä toimii ja päättää muillakin perusteilla kuin sillä mitä itse tajuaa. Soini oli jo kerinnyt sanoon että rangaistus tulee ennenkuin oli nähnyt itse tekstin. Sen jälkeen tuo oli sellainen kunniakas kasvojenpesuoperaatio jolla ei ollut mitään käytännön merkitystä mutta hiljensi se vähäksi aikaa fanaattisemmatkin persujen vihaajat.

Käyttäjän velimattitanhuva kuva
Veli-Matti Tanhuva

Halla-ahon kirjoitus oli siinä mielessä ikävä, että se oli ja on vieläkin täysin totta. Sanktio totuudesta ei voi olla koskaan oikein tässä epätotuuksien luvatussa maassa.

Helenan kirjoitus oli aivan loistavaa huumoria. Ei ole mitään tarvetta edes puolustella sitä. Jos joku taas "ammattiloukkaantui" tästä, niin ei voi muuta kuin hymyillä. :)

Aleksi Laine

Kummaa demokratian halveksuntaa täällä. Onko kovasti yleistä persujen keskuudessa? Oikeasti Halla-aho tuli paljastaneeksi käsityksensä demokratiasta ja Soinikin ymmärsi, että tuollaisia ei puhuta, jos ei sitten oikeasti liputeta diktatuurin puolesta. Hyvä syy joka tapauksessa olla koskaan äänestämättä persuja.

Käyttäjän veikkonen kuva
Veikko Sorvaniemi

Erilaisten merkkien käyttö on ihan arkipäivää täällä Tampereella. Jo vuosikymmeniä hölmöimmät on täällä merkattu tuollaisilla vaatteilla joissa on Ilveksen kuvia ja meillä fiksummilla on Tapparalogot. Toivottomimmat tapaukset, joita täällä harvemmin näkee ovat merkitty kirjainyhdistelmillä TPS,HIFK tai sitten niillä on näkyvillä on jonkin nisäkkään kuva tai hassuhattuinen setä.

Käyttäjän CXGTiT1 kuva
Jouni Suonsivu

Tampereella syntyneenä ja kasvaneena ymmärrän Veikon viisaan aatoksen osuvuuden.

VS: "...HIFK tai sitten niillä on näkyvillä on jonkin nisäkkään kuva tai hassuhattuinen setä."

Hassuja ovat. Niin hassuja, etteivät tajua hassuuttaan.

Markku Toivonen

James, sulla on hauskasti merkitty pipa. Annas kun arvaan, mitä sen takapuolella lukee - Hilton?

Käyttäjän kaijaolinarvola kuva
Kaija Olin-Arvola

Rasisti on reppana, lukee ainakin Jameksen naamassa.

Käyttäjän jarmokanerva kuva
Jarmo Kanerva

Pari linkkiä skandaalitoimittajien suhteesta PS:n.
Sarkasmi on vaikea taidelaji. Pitäisi varmaan loppuun liittää sarkasmivaroitus-ilmoitus. Muuten joku lukee kuin piru raamattua.

http://www.hs.fi/fingerpori/1329103536168
http://www.hs.fi/fingerpori/1329103765716
http://www.hs.fi/fingerpori/1135270230264
http://www.hs.fi/fingerpori/1135270350987

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011083014293096_u...
Ei ole ilmaisia lounaita. Ilmeisesti PS:n pitäisi ymmärtää paremmin toimittajien metafyysisiä tarpeita, jotta PS ja toimittajat ymmärtäisivät toisiaan paremmin. PS pitäisi antaa toimittajille enemmän työpaikkoja, lämpöä, olutta ja ruokaa. Toimittajatkin ovat vain ihmisiä, joilla on tarpeita ja jotka on vain töissä ja joutuvat ylläpitämään perheitään. Heitä pitäisi ymmrtää. Eivät he aina ilkeyttään keksi lööppejä saadakseen megaisot otsikot vaan myös rahan ja ideologian takia. Ehkä kannattaisi antaa positiivisia uutisia ja valmiita juttuja, niin kuin muut.

Liittyy kohuun, joka alkoi kun vähemmistövaltuutettu oli puuttunut siihen, että vähemmistöiltä kysellään passeja ja pitäisi ratkaista ongelma. Liittyy kohuun, joka alkoi kun Eronen ehdotti sarkastisesti ratkaisua ongelmaan hihamerkeillä, ettei vähemmistöiltä kysyttäisi passia tunnistamalla nämä etukäteen. Loppu onkin lööppejä ja historiaa.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2012/04/vahemmistova...

Valtio vaatii jo nyt tällaisia pakollisia tunnisteita osalle väestöstä :
http://www.mol.fi/mol/fi/06_tyoministerio/05_tiedo...
***
2000-luku ja inkvisiitio

Miksi muuten PS on niin tyhmä, että on ainoana rankaisemassa HE:ta ja vetämässä ryhmän tuen alta ? Eikös tuollainen ole jengipetturuutta ja tee heikoksi, kun ei edes yritetä seistä omiensa takana ? Hyvin puree hajoita ja hallitse -tekniikka. Toivottovasti tämä median kasvattama yliampuva 'humanistisen yliminän' kasvatus ei ole niin pitkällä, että rankaisee itse itseään villeistä ajatuksista, vaikkei kukaan pyydä ? Seuraavaksi kaikille PS:n kannattajille hihamerkit, jossa siniristilippu ja lyijyruoska, jolla läiskiä itseään jos sattuu ajatus harhailemaan ? ( sarkasmivaroitus)

Onneksi edes tämän kautta löytyy se alkuperäinen kirjoitus, jota media on vääristellyt lööpeissä. Usein tieto korvaa ennakkoluulot ja vääristelyt. Aika monen pitäisi vertailun vuoksi lukea se, niin tietää mistä on kyse ja päättää itse.

Hallitus mogasi laskelmissaan miljardeja eikä kukaan ole syyttämässä tai myöntämässä virhettä. Politiikassa tuntuu diplomaattinen vetäytyminen ja myötäily vetävän vain pilkkakirveitä. Varsinkin kun koulukiusaajatason tyypit on liikkeellä.

Käyttäjän martin kuva
Harri Rautiainen

"Miksi muuten PS on niin tyhmä, että on ainoana rankaisemassa HE:ta ja vetämässä ryhmän tuen alta ? Eikös tuollainen ole jengipetturuutta ja tee heikoksi, kun ei edes yritetä seistä omiensa takana ?"

Eihän se HE mihkään lähde.
Eerolankin avustajan piti erota, mutta siellä se edelleenkin roikkuu, Arkadianmäellä.

H. Erosen tapauksessa luotan Jamesiin. Hän on uljaasti puolustanut Helenaa ja uskon hänen pysyvän sanojensa takana. Eduskunta-avustajan palkkaa ei maksa persuryhmä, vaan me veronmaksajat (eduskunnan hallinnon kautta).

Pekka Liimatainen

Älä vain James erota Helena Erosta.
Jos niin tapahtuu saa taas "suvaitsevisto" yhden voiton lisää.

Samuli Helminen

Samaa mieltä kuin kaksi yllä olevaa.

Jos nyt erotat Helenan, niin silloin se on voitto kaikelle sille mädännäisyydelle jota itsekin vastustat.

Käyttäjän kveikko kuva
Veikko Kukkonen

Olisikohan mahdollista ulkoistaa Helena eduskunnasta siten, että siirrät hänen työpisteensä Lieksaan?

Käyttäjän martin kuva
Harri Rautiainen

Mitä se ratkaisisi?
Huumorintajuttomat yrittävät saada Helenan pois eduskunnan palkkalistoilta.

Käyttäjän almafiina kuva
Anki Heikkinen

Joopa joo, kaikki sonta mikä persujen taholta tuotetaan, on "huumoria" ja "satiiria" sekä "ivaa". Ja kaikki on tietysti ihan tyhmän etelän metian syytä!!!!!

Kasvakaa jo aikuisiksi, hävettää katsoakin tuota hölmöilyä.

Käyttäjän gagarin kuva
J. Gagarin

Käsi sydämelle: luettuasi Helenan pakinan oletko todellakin sitä mieltä, että se ei olisi ollut joko huumoria, satiiria tai ivaa? Vai saitko sellaisen käsityksen, että hän vakavisssaan ehdotti hihamerkkejä?

Markku Toivonen

Hirvisaari pitää syntynyttä kohua osoituksena median mädännäisyydestä. Huumoria ja satiiria ei ymmärretä. Nyt, kun perussuomalaisten eduskuntaryhmän enemmistö toivoo Erosen erottamista, olisi kiintoisaa tietää, mitä Hirvisaari ajattelee perussuomalaisten eduskuntaryhmän enemmistöstä? Eronen on nyt suorittanut perussuomalaisen initiaatioriitin julkaisemalla huonoa "satiiria", joka on johtanut julkiseen paheksuntaan ja runsaaseen julkisuuteen. On oikein,
kohtuullista ja hyödyllistä, että perussuomalaisten eduskuntaryhmä haluaa vähitellen päästä eroon näistä huonoista vitseistä.

Käyttäjän gagarin kuva
J. Gagarin

Hirvisaari sai oman tuomionsa blogistaan tässä hiljan. Kyllä hän nyt menettelisi hiukan epäloogisesti, jos hän vastaavasta syystä omalla päätöksellään tuomitsisi avustajansa.

Markku Toivonen

Muistaakseni Hirvisaaren kamu Halla-aho totesi taannoin, suunnilleen, että onko virheitä toistettava johdonmukaisuuden nimissä?

Käyttäjän Metsasissi kuva
Kirsi Rosengrén

Olen myös sitä mieltä, että älä vain erota Erosta. Erosen kirjoituksessa ei ollut mitään pahaa, se vaan joutuin pahantahtoisten tahallaan väärinymmärtäjien hampaisiin, kuten niin moni muukin perusuomalaisten tekele.

Kyseessä on poliittinen ajojahti eikä se lopu ennenkuin viimeinenkin perussuomalaisiin edes etäisesti liittyvä on lakannut olemasta/erotettu. Niin kauan kun on yksikin edustaja, niin tämä jatkuu. Tuolle toiminnalle ei saa antaa periksi, se ei todellakaan lopu koskaan vaan erotettavia todellakin riittää niin kauan kun on yksikin perussuomalainen olemassa. Se jopa kiihtyy, kun poliittiset vastustajat ja media huomaa yritystensä tehoavan. He alkavat käyttämään sitä jokaisen kohdalla tiputusmielessä. Nostellaan "kohuja" vuoronperään jokaisesta niin pitkään kunnes paine pistää erottamaan sen ja sitten siirrytään seuraavaan uhriin.

Olen jo pitkään ollut huolissani ja jopa pettynyt Soinin ja Ruohonen-Lernerin tapaan lähteä mukaan näihin ilmiselviin poliittisiin ajojahteihin mm. Sinun, Halla-ahon ja Hakkaraisen tapauksissa. He eivät puolusta omiaan vaikka on kuinka selvä näyttö, että kyseessä on jälleen väärintulkittu juttu. Toiminnallaan he ruokkivat tätä ilmiötä lisää. Luulevat sammuttavansa, mutta oikeasti ruokkivat.

Kyseessä on myös vakava yritys rajoittaa asioita joista voi kirjoittaa. Tästä valtiosta on tulossa diktatuuri jossa vain oikein ajattelevat saavat kirjoittaa, muille huudetaan "rasisti ja erottakaa se välittömästi". Sitä tehdään niin kauan kunnes kukaan ei uskalla enää ilmaista mielipidettään taikka ei ole olemassakaan enää erimielisiä. Mitäs sitten tehdään?? Painellaan joojoo-nappia sen mukaan miten hallitus/media käskee? Tehokas keino pitää vallassa vain samanmielisiä.

Jos he onnistuvat yrityksessään, on Suomi ja kansalaiset tuhoon tuomittuja.

Älä erota Erosta. Kun muutama yö on nukuttu ja pariin kertaan teksti _loppuun_ asti on luettu, tajuaa aina vaan useampi kirjoituksen. Nyt on jo nähtävissä niitä jotka alussa reagoivat harkitsemattomasti, että ovat huomanneet mesunneensa ihan turhaan. Niitä tulee lisää.

Erosen erottaminen on oikeusmurha, ja se sitten vasta pahasti puolueen imagoon osuukin.

Meidän piti taistella tuota touhua vastaan, eikä olla yksi joka tekee sitä itsekkin.

Paula Saarinen

Minulle ainakaan ei merkitse yhtaan mitaan etta minka puolueen edustaja taman jutun oli kirjoittanut. Minun reaktioni tahan olisi tasan sama, vaikka tama olisi kokoomuslaisen kansanedustajan avustajan kynasta, vasemmistoliittolaisen, vihrean, keskustalaisen, tai ihan minka tahansa muun puoleen edustajan ajatustenvirtaa. Suomen eduskuntaa edutavalta henkilolta odottaa parempaa ymmarrysta siita, mita siina asemassa sopii kirjoittaa ja mita ei.

Jos Eronen olisi edelleen yksityishenkilo Lieksan perukoilla, niin siita vaan. Viestissani Hirvisaarelle eilen (johon han myos ystavallisesti ja kohteliaasti vastasi - pisteita siita) sanoin etta nama Erosen jutut noin keskimaarinkin olisivat hauskaa luettavaa, jos ne tulisivat vaikkapa Rosa Liksomin kynasta. Mutta jos ihminen ei ole tarpeeksi aikuinen ja sivistynyt ymmartaakseen asemansa vaatimukset ja omien tekojensa seuraukset, niin ei ole sopiva asemaansa.

Käyttäjän Metsasissi kuva
Kirsi Rosengrén

Mitä Eronen on sinun mielestäsi tehnyt väärin?

Paula Saarinen

(Tama saattaa nakya nyt vastauksena omaan kommenttiini, mutta yritetaan.) Kirsi, Eronen vitsailee vakavalla asialla. Nuo hihamerkit ja rintamerkit osuvat edelleen ihmisiin pahasti. Ja mina asun suomalaisena ulkomailla. En kovasti erotu ulkonaon puolesta, mutta aksentista viela erottaa sen etta en puhu englantia aidnkielenani. Ajatus siita, etta minut haluttaisiin erotella muista ihmisista selkeasti ei ole kovin miellyttava.

Erosen jutun pohjalla on toinen vakava asia. Minusta ei pitaisi itsestaan selvasti hyvaksya sita, etta poliisi saa kysella papereita kenelta haluaa. Suomen rajavalvonta ainakin Helsinki-Vantaalla on nykyaan (EU:n myota tiemma) mitatonta. Mutta siella rajalla papereita pitaisia valvoa, ei kaduilla, jos mistaan lainvastaisesta toiminnasta ei ole muuta epailysta kuin se, etta seisoo ryhmassa jossa kaikki nayttavat "ulkomaalaisilta". SIITA meidan pitaisi olla huolissamme, poliisivaltioistumisesta ja selkeasta erottelusta naaman perusteella.

Eli Eronen on minusta syyllistynyt totaaliseen arvostelukyvyn puutteeseen nostaessaan puheeksi nuo historiallisesti arat hihamerkit. Ja myos edelleen paljastanut ainakin oman, ja varmaan myos Perussuomalaisten ajattelumallin siita, etta jos naytat "ei-suomalaiselta", miten ikina sekin maaritellaan, niin poliisi saa kohdella sinau eri tavalla kuin "suomalaisen" nakoista. Mutta tama jalkimmainen asiahan ei yllata ketaan.

Käyttäjän Metsasissi kuva
Kirsi Rosengrén

Paula Saarinen

"(Tama saattaa nakya nyt vastauksena omaan kommenttiini, mutta yritetaan.) Kirsi, Eronen vitsailee vakavalla asialla. Nuo hihamerkit ja rintamerkit osuvat edelleen ihmisiin pahasti. Ja mina asun suomalaisena ulkomailla. En kovasti erotu ulkonaon puolesta, mutta aksentista viela erottaa sen etta en puhu englantia aidnkielenani. Ajatus siita, etta minut haluttaisiin erotella muista ihmisista selkeasti ei ole kovin miellyttava."
-Hihamerkkijuttu juuri meni monilta ohi. Pitäisi vain sitkeästi lukea loppuun asti ihan ajatuksella. Ei sinua ainakaan Eronen halua erotella, joten nou hätä.

"Erosen jutun pohjalla on toinen vakava asia. Minusta ei pitaisi itsestaan selvasti hyvaksya sita, etta poliisi saa kysella papereita kenelta haluaa. Suomen rajavalvonta ainakin Helsinki-Vantaalla on nykyaan (EU:n myota tiemma) mitatonta. Mutta siella rajalla papereita pitaisia valvoa, ei kaduilla, jos mistaan lainvastaisesta toiminnasta ei ole muuta epailysta kuin se, etta seisoo ryhmassa jossa kaikki nayttavat "ulkomaalaisilta". SIITA meidan pitaisi olla huolissamme, poliisivaltioistumisesta ja selkeasta erottelusta naaman perusteella."
-Tämähän ei ole mitenkään Erosen vika vaan nykyisen politiikan ja tämä on yksi syy miksi perussuomalaisia äänestetään. He kun ymmärtävät tämän ongelman oikein hyvin ja haluaisivat tehdä sille jotain.
Minä hyvksyn poliisien kyselyn tässä kohtaa, koska paljon mitään muutakaan valvontaa ei ole ja se kyllä näkyy jo ihmisten arjessa turvattomuutena yms.

"Eli Eronen on minusta syyllistynyt totaaliseen arvostelukyvyn puutteeseen nostaessaan puheeksi nuo historiallisesti arat hihamerkit. Ja myos edelleen paljastanut ainakin oman, ja varmaan myos Perussuomalaisten ajattelumallin siita, etta jos naytat "ei-suomalaiselta", miten ikina sekin maaritellaan, niin poliisi saa kohdella sinau eri tavalla kuin "suomalaisen" nakoista. Mutta tama jalkimmainen asiahan ei yllata ketaan."
-Olemme tässä kohtaa kovin eri mieltä. Puhua saa aika tavalla mistä haluaa, eihän me eletä diktatuurissa.. eihän?? Ja Eronen on sitoutumaton eikä edusta perususomalaisia ja tuo sinun lopun oma määrittelysi on todellakin omasi eikä edusta kenenkään tuntemani tai lukemani perussuomalaisen edustajan tai äänestäjän mielipidettä. Se on vain aika tyypillinen mielipide niiltä jotka ovat omaksuneet median valheellisen manipuloinnin tai ei muuten vaan ymmärrä mitä rasismi yms. oikeasti on.

Eronen ei ole tehnyt edelleenkään mitään sellaista minkä vuoksi pitäisi erottaa eikä toisten synneistä saa syytöntä rangaista.

Paula Saarinen

Eri mielta olemme tosiaan. Puhua saa, mutta sananvapaus ei ole sama kuin vastuuvapaus sanomisistaan.

Eronen edustaa James Hirvisaaren virallisena eduskunta-avustajana seka Hirvisaarta, hanen puoluettaan etta eduskuntaa - ainakin minun silmissani.
Ymmarran jos nain ei kaikkien mielesta ole.

"Meidan valheellinen manipulointi" on aika omituinen termi. Mina olen perustanut oman kasitykseni Perussuomalaista heidan ehdokkaidensa puheisiin ja kirjoituksiin suoraan heidan omista teksteistaan, heidan vaalisivuiltaan jne. Joten sanat ovat heidan omiaan (kuten tassa Erosen tapauksessakin), tulkinta on minun. Mutta medialla ei ole sen kanssa mitaan tekemista.

Ja mina ymmarran tasan tarkkaan mita rasismi (eli rodun vuoksi syrjiminen) seka muun sorttinen syrjiminen ovat. Kannattaa muuttaa muualle sielta Suomesta vahaksi aikaa, se avartaa ihmeesti nakokulmia. Ja helpottaa asettumista muiden ihmisten asemaan.

Käyttäjän kaijaolinarvola kuva
Kaija Olin-Arvola

On erittäin huonoa huumoria (jos nyt on sitä lainkaan) sellainen vääntely, joka tarvitsee tuekseen rasistisen viitekehyksen.

Ehkä perSSuomalaisetkin tajuaisivat, jos olisivat olleet juutalaisia Hitlerin Saksassa.

Kannattaisi varmaankin monen täällä kirjoittavan lähteä selvittämään itselleen, mitä sana huumori pitää sisällään.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Huumori

Käyttäjän Metsasissi kuva
Kirsi Rosengrén

Vinoutunut ajatusmaailmasi estää sinua ymmärtämästä asiaa. Tai et muuten vaan halua ymmärtää, mutta ongelmahan on sinun.

Käyttäjän sakaribehm kuva
Sakari Behm

Tuo on älyttömän hyvä kohta ja toivottavasti et pahastu, vaikka sitä tässä lainaan.
"
Olen jo pitkään ollut huolissani ja jopa pettynyt Soinin ja Ruohonen-Lernerin tapaan lähteä mukaan näihin ilmiselviin poliittisiin ajojahteihin mm. Sinun, Halla-ahon ja Hakkaraisen tapauksissa. He eivät puolusta omiaan vaikka on kuinka selvä näyttö, että kyseessä on jälleen väärintulkittu juttu. Toiminnallaan he ruokkivat tätä ilmiötä lisää. Luulevat sammuttavansa, mutta oikeasti ruokkivat.

Kyseessä on myös vakava yritys rajoittaa asioita joista voi kirjoittaa. Tästä valtiosta on tulossa diktatuuri jossa vain oikein ajattelevat saavat kirjoittaa, muille huudetaan "rasisti ja erottakaa se välittömästi". Sitä tehdään niin kauan kunnes kukaan ei uskalla enää ilmaista mielipidettään taikka ei ole olemassakaan enää erimielisiä. Mitäs sitten tehdään?? Painellaan joojoo-nappia sen mukaan miten hallitus/media käskee? Tehokas keino pitää vallassa vain samanmielisiä.

Jos he onnistuvat yrityksessään, on Suomi ja kansalaiset tuhoon tuomittuja."

Siksi epäilen suuresti, että tulevana viikonloppuna eräät naiset antavat kaikkensa, jotta ei menetä omaa palliaan toisen naisen tähden joka uhkuu satiirista itsevarmuutta.

Käyttäjän zzz333 kuva
kaija kelhu

Just näin k.karttunen minäkin ajattelen. Harvalla riittää mielikuvitusta näin hauskaan ja oivaltavaan tekstiin kuin mitä oli Helenan hihamerkit.
Ei kai kukaan oikeasti voinut verrata näitä hihamerkkejä juutalaisten keltaisiin tähtiin? Nythän kaikkilla suomalaisilla olisi omat tunnistusmerkkinsä, joten rasismi olisi siitä kaukana.

Helena on fiksu tyttö, joka taatusti ymmärsi tästä nousevan pienoisen kohun, mutta nyt vain hymyilee vienosti ja hioo kynsiään uusille hauskoille jutuille:) Eläköön sarkasmi myös Suomessa eikä vain tuolla suuressa maailmassa. Impivaaralaiset tarvitsevat nyt hyvää kansainvälistä siedätyshoitoa:)

Käyttäjän JuhaHamalainen kuva
Juha Hämäläinen

Saksa osaa jo nauraa "huonolle" huumorille !

http://tepponygren.vapaavuoro.uusisuomi.fi/kulttuu...

Koska me opitaan ?

Anita Diaz Abasta

Voi herttiset sentään! Kai muistatte tämän: Miksi poliisit kulkee aina pareittain? Koska toinen osaa lukea ja toinen kirjoittaa. Kauheeta! Taisi olla viime viikolla, kun poliisi oli sitä mieltä, että moottoripyöräjengien pitää saada pitää jengiliivinsä,se kun helpottaa heidän työtä. Mitä kamalaa tässä hihamerkki-satiirissa nyt oli? Syntyperältään muualta tulleen aviopuolisona voin sanoa, että kokemusta löytyy. Meidän vanhempi poika oli saattamassa tyttöystäväänsä kotiin ja istuivat autossa tytön kotioven edessä, kun poliisi tuli kyselemään pojalta papereita(tytöltä ei kysytty). Nuoremmalta pojalta poliisi kyseli aina silloin tällöin papereita, kun hän oli kodin läheisellä parkkipaikalla menossa autoonsa tai istui autossa(tullut juuri paikalle). Ehkä se leijonankuva hihassa tai auton konepellillä olisi rauhoittanut poliisia....

Rauni Viren

Varmaankin poikasi oli ulkonäöltään jonkun etsityn näköinen. Se on ikävää, mutta toisaalta poliisi tekee vain työtään.

Ongelma ei siis ole sinun pojassasi eikä poliisissa, vaan siinä poikasi näköisessä gansterissa, joka oli irti tuona kohtalokkaana iltana. Eikö olisi mukavaa, jos rikolliset pidettäisiin kiinni vähän pidempään kerrallaan, ettei heitä tarvitsi jahdata koko ajan.

Käyttäjän mikkokangasoja kuva
Mikko Kangasoja

Pakinahan se juttu oli ja mielestäni onnistunut, mutta siitä näkyy olevan erilaisia mielipiteitä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pakina

Toivottavasti perussuomalaiset eivät nyt liian herkästi ruoski itseään muiden jahtaamisen pelossa. Helena on fiksu, eikä sellaisia maailmassa liikaa ole, joten kannattaa harkita potkiiko ensimmäisenä sellaisen sivuun. Kannattaa myös huomata, että asiaan reagoineet ruotsalaiset ovat herkkähipiäisempiä näissä asioissa, eikä taida olla varmaa sekään, kuinka meikäläinen huumori uppoaa heihin.

Markku Toivonen

Hirvisaari ja Eronen. Vakka on tuossa kantensa valinnut ja huumorintaju on sulassa harmoniassa. Mitäpä toteaa Hirvisaari tv-uutisille kohun keskellä? Aivan oikein, tv-toimittajillekin tunnistenauhat. Heillähän on jo mikrofonit. Nngh. On se niin pirun fiksua, että tehtaillaan puolueelle ongelmia.

anna eino

Toivon todella, että James ei anna periksi toimittajille, jotka vaativat Erosen erottamista. Toimittajien typeryydellä ei tunnu olevan mitään rajaa tässä maassa! Ruohonen-Lerner on liian nössö tässä asiassa.
Tsemppiä, James!

Markku Toivonen

Anna hyvä, erottamista eivät vaadi toimittajat vaan perussuomalaisten eduskuntaryhmä. Hirvisaarelta pyydettiin kannanottoa ja hän ehdotti toimittajille tunnistenauhoja. Tsiisus.

Käyttäjän kyy kuva
Mark Andersson

James,
sinulla on nyt tuhannen taalan paikka säilyttää Perussuomalaisten uskottavuus. Tai kadottaa se - ehkä jopa lopullisesti.

Jos annat periksi ymmärtämättömälle eduskuntaryhmälle ja laitat Eroselle kengänkuvan takalistoon, se on kuin maksaisit kiltisti kidnappaajille, jotka siitä intoutuneina kidnappaavat jatkossa muitakin, sillä sehän on osoittautunut kannattavaksi toiminnaksi.

Ymmärrätkö vertauksen? Media on nyt kidnapannut Erosen, ja jos maksat lunnaat kiltisti antamalla hänelle potkut, media jatkaa samalla linjalla jyräämällä Perussuomalaisia kaikin, myös valheellisin keinoin niin kuin tässä avustajasi tapauksessa.

Antamalla potkut Eroselle annat medialle luvan jatkaa valehtelua ja sitten - goodbye Perussuomalaiset.

Eduskuntaryhmä ei taida nyt ymmärtää tilanteen vakavuutta: Erosen tapaus on aivan eri asia kuin esim. Hakkaraisen. Ryhmä ei taida oikein nähdä median virittämää ansaa, joka laukeaa heti jos erehdyt toimimaan heidän mukaansa.

Markku Toivonen

Hirvisaari tekee niin kuin media olettaa hänen tekevän, jos hän ei tee mitään.

Taisto Välke

Juuri näin.
Jotenkin on kummallista että eduskuntaryhmästä annetaan lausuntoja ja kommentoidaan asiaa joka olisi pitänyt jättää ihan omaan arvoonsa ja ymmärtää mistä Erosen kirjoituksessa on kyse. Satiiria ja sillä hyvä.
Tosin en tunne henk.koht. ihmistä mutta eihän kukaan täysjärkinen pohjolassa asuva voi tuon luettuaan muuta tehdä kuin nauraa! Joku sitten ottaa vakavasti kantaa asiaan... heh.
Kuinkahan moni ehti edes lukea juttua muodostaakseen oikeasti omaa mielipidettä tekstistä?

Aika masentavaa huomata taas tämä selkeä uutisoinnin tarkoitushakuisuus Perussuomalaisia vastaan. Miksi? Ymmärrän toki että kivat otsikot myyvät ja sillähän media elää mutta olisi kyllä mukava nähdä se päivä jolloin jotenkin olisivat tasapuolisia!

Käyttäjän tsarbombastic kuva
Tsar Bombastic

Huono huumorintaju ja vielä huonompi vitsi.

Käyttäjän esaolkoniemi kuva
Esa Olkoniemi

Erityistä on uutisissa se, että Helenan koulutusta epäillään sopimattomaksi suorittamaan avustajan tehtäviä, eikö kansanedustuslaitoksessa pidä olla leikkaus kaikista kansanluokista, eikä pelkästään ns. sivistyneistöä?

Hirvisaarelta odotan ratkaisua oman mielipiteen kannalta, joten mielenkiintoista on, onko perussuomalaiset samallainen puolue kuin muutkin , jota hallitseee vain ns. sivistyneistö (oman edun ajajat).

Markku Toivonen

Totta kai Hirvisaari tekee omanlaisensa päätöksen. Se joko lähentää häntä perussuomalaisten eduskuntaryhmään tai vie entistä selvemmin äärisiipeen, joka ennemmin tai myöhemmin eroaa tai erotetaan sanotaan nyt vaikka maltillisemmasta ryhmästä.

Käyttäjän mh kuva
Matti Hirvonen

Kaikille "ettekö tajua satiiria" -valittajille muistutus siitä, että radio Aallon haastattelussa Eronen sanoi kirjoituksen pointin olleen siinä, että poliisin pitäisi pystyä erottamaan rikolliset selkeämmin.

Oho hupsis, harmi juttu jos sattuu ponnistamaan siinä vaiheessa kun pitäisi pidätellä.

Silti Jussi Jalonen oli omassa blogikirjoituksessaan enemmän kuin oikeassa. Nyt taas persuissa vedetään isoa näytelmää, jossa verrattain harmiton pikkutekijä laitetaan roviolla palamaan, jotta kukaan ei vain kiinnittäisi huomiota elefanttiin ryhmähuoneessa.

Käyttäjän jussisalminen kuva
Jussi Salminen

Ylen uutisissa:

toimittaja: Teidän avustajan kirjoituksesta on syntynyt melkoinen keskustelu. Mitä ryhmässä päätettiin?

JH: Itse asiassa pitäisikö puhua tämmöisestä olkavarsinauhasta, joka voisi sopia kaikille toimittajille tänne näin, josta ilmenisi puoluekanta. (poistuu hymyillen paikalta)

Poliittisen satiirin kruunaamaton kuningas on puhunut. Meitä kaikkia naurattaa jumalattomasti.

Markku Toivonen

Poliitikko, jolta menee pissat housuun toimittajien edessä ei voi olla kovin uskottava poliitikko.

Käyttäjän anitaorvokki kuva
Anita Koivu

En nyt taaskaan jaksanut lukea kaikkia kommentteja. Erosen blogeja olen hyvin vähän lukenut ja tuskin edes kommentoinut. Olen senverran iäkäs, että hänen tyylinsä on minulle vähän liian modernia. Tiedän Erosen omaavan loistavan kirjoittamisen lahjan ja toivoisinkin puolueettoman tahon arvioivan tuotakin blogikirjoitusta.
Ymmärrän perussuomalaisena eduskuntaryhmän kannan tilanteeseen sillä puoluettamme syynätään joka suhteessa. Lisäksi kansanedustajan avustajan asemassa kirjoitus saa erilaisen painotuksen!
Tässä kun jatkuvasti kirjoitellaan noista hihanauhavitseistä luulen kyllä, että suurempi loukkaantuminen tuli demarivitsistä ja suomenruotsalaisista. Jos niitä ei olisi ollut tuskin tätä hälyä olisi syntynyt.
Kekkosvitseistä on tehty kirja ja Väyrystä on mollattu mennen tullen mutta on kaksi "herkkähipiäistä" puoluetta sosiaalidemokraatit ja RKP, joilta puuttuu täydellisesti itsekritiikin puute!

Käyttäjän Tronic kuva
Lasse Kärkkäinen

Jaahas, taisi Huuskolla delete-sormi taas napsahtaa, joten tässä Helenan uusimmasta mirror: http://zi.fi/mirror/H%20lvetinmoinen%20sokora%20%E...

Käyttäjän kaijaolinarvola kuva
Kaija Olin-Arvola

PerSSuomalaisten huumorintaju on ilkeilyä, joka ei ole huumoria lainkaan. Ylhäisen alentamisesta ja alhaisen ylentämisestä syntyy todellinen nauru.

PerSSuomalaisten huumorintaju loppuu tasan siihen paikkaan, kun pilkka osuu omaan nilkaan.

Käyttäjän Sarika kuva
Sari Karlström

Kivoja nuo sun "SS" merkit tuossa, mutta en tunne puoluetta perssuomalaiset? Ainoastaan peruSSuomalaiset on tuttu ;=)

Rauno Reponen

Täällä puhutaan kovasti siitä, että hihamerkit olisivat jotenkin VAIN menneisyydessä väärin kohdelluksi jouneiden ihmisten pakotettu osa ja surkea kohtalo.

Itse asiassa aikoinaan kouluni opettajat, varsinkin historian opettajat ylistivät tätä hihamerkkiyhteisöä suurina sankareina:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:August-viuka...

Sitten, kasvuympäristöstäni johtuen - naapuri- ja sukulaispiirissäni oli muutama vanhempi, fundeerauksiin taipuvainen mies, joiden juttuja ei oikein viitsinyt koulun pihalla toistella vaikka niitä itse sivusta korva höröllään kuunteli. Juttuja joista "ei saanut tietää". Heille sankareita olivat tämän hihamerkkiyhteisön jäsenet:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f8...

Nuorempana kun tytöt alkoivat kiinnostaa ja tanssijalka nykimään piti sitten pelätä, varoa ja kunnoittaa henkilöitä joilla oli valkoinen hihamerkki (!) Siinä tosin luki järjestysmies. Heidän vuokseen se koskis- tai viinipullo piti säilyttää tanssipaikan ulkopuolella kiven kolossa tai lumihangessa.

Nykyään kai järjestyksenvälvojat ovat liivimiehiä ja -naisia.

Vaaliavustajalla taitaa vielä toisinaan olla valkoiset hihamerkit. Vaalipaikan auktoriteetin ilmaisijana.

Käyttäjän joukoakoskinen kuva
Jouko Koskinen

Niinpä - jos / kun vasurit jatkavat kyttäystaktiikallaan (vai olisiko se peräti strategia) niin kyllä se mikrosiru jokaiselle tulee pakolliseksi. Maksaan tai aortaan niin ettei siitä pääse eroon edes kuollessaan. Kaikki hihamerkit käyvät tarpeettomiksi.

Laivojen komentosillalla ruorilaitteissa on tunnistin ja ohjaus toimii vain kun se havaitsee ruorimiehen sirusta riittävän pätevyystason. Alkoholin, huumeiden, vireystason ja masennustilan mittaus reaaliajassa hyvin yksinkertaista.

Lentolaitteissa astetta tiukempi taso; ohjaajilta koko verenkuva ja aivotoimintojen mittaus. Autoissa voidaan sallia 0,03% alkoholia (~1 lasillinen jugurttia) riippuen matkustajamäärästä. Polkupyörä lukittuu ilman avaimia automaattisesti kun sirulla varustettu omistaja irroittaa otteensa siitä. Ja avatuu vastaavasti vain oikean henkilön kosketuksesta.

Jalan kulkiessa sakot automaattisesti punaista päin kävelystä yms. rikkeistä. Itsetuhoinen käytös havaitaan valvomossa ja paikalle lähetetään ryhmä eri alojen ammattilaisia estämään se ja hoitamaan henkilön psyykkinen tila.

Siru havaitsee ovulaation ja ejakuloinnin lisäksi myös hedelmöittymisen ja reisteröi sen keskusarkistoonsa kuten myös paikalla olleet. Isättömiä lapsia ei enää synny.

Mainiota ja niin turvallista. Ilman ainuttakaan hihamerkkiä. Jokaista sirutonta (esim. turistia) seuraa muutama opas-turvamies(nainen) koko maassaolon ajan.

Käyttäjän kaijaolinarvola kuva
Kaija Olin-Arvola

PerSSuomalaisiahan tässä saa eniten pelätä.

Käyttäjän KyostiRoth kuva
Kyösti Roth

Ajatteleekohan kukaan sitä, mitä tällainen Erosen asennemuokkaus saa aikaan ihmisissä? Jos se oli vain pelkkää huumoria, miksi valita tällainen aihe, jossa moni saattaa ymmärtää asian täysin väärin. Minäpä jatkan tätä väärin ymmärtämistä: Uutinen: "koko Erosen jupakka oli James Hirvisaaren tilaama Eroselta, koska Hirvisaari haluaa pysyä otsikoissa mahdollistaakseen seuraavissakin eduskuntavaaleissa läpi menonsa. Hirvisaari ei aio erottaa Erosta, koska US blogissa monet äänestäjänsä suuttuisivat jos Eronen irtisanottaisiin. Hirvisaari saa näin marttyyrin viitan harteilleen ja paljon uusia äänestäjiä."

Käyttäjän kaijaolinarvola kuva
Kaija Olin-Arvola

Kun asiaargumentit ja kelvolliset poliittiset tavoitteet puuttuvat, perSSuomalaiset ovat valinneet populistisen tien valtaan. Breivikit tietävät kyllä, mitä he tekevät ja heillä on tavoitteet ja aatteet, jotka eivät kestä päivänvaloa, joten kannatus on kerättävä ensin muilla keinoin. Tällä kyseenalaisella "huumorilla" annetaan vain merkkejä.

Käyttäjän kaijaolinarvola kuva
Kaija Olin-Arvola

"Ensin he tulivat ja veivät romanit enkä minä sanonut mitään. Sitten he tulivat ja veivät kommunistit enkä minä sanonut mitään. Sitten he tulivat ja veivät homoseksuaalit enkä minä sanonut mitään. Sitten he tulivat ja veivät ay-väen enkä minä sanonut mitään. Sitten he tulivat ja veivät juutalaiset enkä minä sanonut mitään. Sitten he tulivat ja veivät vääräuskoiset enkä minä sanonut mitään. Sitten he tulivat hakemaan minua eikä ollut enää ketään, joka olisi minua puolustanut."

Käyttäjän kaijaolinarvola kuva
Kaija Olin-Arvola

Lyhyt, mutta paljon puhuva kommentti: mummo soutaa. Se kertoo kaiken.

Käyttäjän rehaka kuva
Reijo Hakaoja

Pitikö tämä lähettää kolmeen kertaan ? Olisko syytä välillä vähän haukata raitista ilmaa.

Käyttäjän kaijaolinarvola kuva
Kaija Olin-Arvola

Sivusto tuntui toimivan viipeellä. Ensin ei tullut näkyviin mitään ja nyt näyttää onnistuneen kolmeen kertaan.

Käyttäjän antsu kuva
Petri Suomi

Ulkommaalaisen henkilöllisyyttä vieraassa maassa on aina kyselty. Jouduin aivan perussuomalaisena osoittamaan henkilöllisyyteni asioidessani eri tahoilla näyttämällä passini.

Matkustellessa kysellään edelleen henkilöllisyys. Samoin isoja ostoksia tehtäessä luotto-tai pankkikortilla. Vain siksi, että jotkut tässäkin asiassa eivät ole puhtaalla tiellä. Poliisin kysellessä henkilöllisyyttä, en pidä sitä mitenkään outona. Ehkä olen tottunut siihen, mutta myös ymmärrän syyt miksi. Eivät ne niitä ilkeyttään kysele, eikä siksi, että jokainen ulkomalainen on potetiaali terroristi tai rikollinen. Rajat vain ovat auki ja Euroopan päästä päähän saattaa kulkea ilman minkäänlaista matkustusasiakirjaa. Jopa rikolliset, jotka ovat Suomessa lakia paossa omasta maastaan. Kysykääs poliisilta montako ulkomaalaisiin kohdistuvaa palautuspyyntöä Suomeen on lähetetty? Eihän nuo ilmoittautumaankaan tule. On mentävä kysymään tavattaessa.

Helena Eronen poliitikkona teki tästä asiasta poliittisen ja julkisen kohun aivan itse. Tarjosi lyömäaseet ja taas PS:n puolusihteeri joutuu selittelemään. Suomessa on tartuttu ja tartutaan vastakin lillukanvarsiin. Ensin oli Jäätteenmäki, mutta todenteolla laukasasta lienee saivartelu alkanut, jolloin kyseltiin jopa keittiössä olevan pöydän puulajia ja tehtiin juttu, kun välittäjä ei kertonut. Samaan soppaan liitettiin kaikki mahdollinen ja mahdoton.
Tuli jytky ja Halla-aho. Sitten Wallin ja niiden kaikkien otsikoiden piilossa on tehty paljon muuta joista ei kerrota. Näin meitä viedään kuin litran mittaa.

Käyttäjän jussisalminen kuva
Jussi Salminen

Kuuntelin puolustuksen puheenvuoron, eli HE itse YleX:n puhelinhaastattelussa: http://areena.yle.fi/ohjelma/1674113

Tuon perusteella Hirvisaaren ei missään tapauksessa pidä erottaa avustajaansa. Syitä on kaksi. Avustajalla on kanttia myöntää virheensä, jos tuli töpättyä. Lisäksi hän arvostaa toimivaan demokratiaan kuuluvaa, joskus tyhmiäkin kyselevää toimittajakuntaa niin paljon, että vastaa kysymyksiin ilman "sarkastista" letkauttelua. Jos hyvin käy, avustaja voi opettaa näitä taitoja esimiehelleen, jonka osaaminen tässä asiassa ei ole erityisen briljanttia.

Marko Huttula

Ihmeellinen kohu, koska hihamerkkejä on jo yleisessä käytössä. Esimerkiksi erityisten heikkolahjaisten tunnistamiseen on heille pakollinen merkki: http://fifi.voima.fi/images/content_pictures/2010/...